Agencja
interaktywna
Sposoby optymalizacji strony www

Projekt strony docelowej: Siedem sprawdzonych sposobów na poprawienie konwersji  

Stronę docelową - landing page - możesz użyć do wielu celów, jednak bez względu na cel strona powinna być zoptymalizowana. Oto siedem porad jak poprawić konwersję na stronie docelowej.

1. Pisz treściwie
Wstawiając treść na stronie docelowej pamiętaj, by się nie rozpisywać i zawrzeć w tekście tylko najistotniejsze informacje. Zawsze bierz pod uwagę długość strony docelowej. Strona docelowa jest jednym z miejsc, które chcesz, aby były jak najkrótsze.

2. Używaj punktorów
Aby zwiększyć czytelność tekstu używaj punktorów. Wypełniają one białą przestrzeń tworząc bloki tekstu, które są przyjemniejsze i mniej zniechęcające do czytania.

3. Użyj referencji i studiów przypadku
Używaj referencji i cytatów na stronie docelowej. Przykłady z życia wzięte będę potwierdzały Twoje kompetencje.

4. Umieść wezwanie do działania na górze strony (call to acction)
Przyciski wzywające do akcji powinny być głośne,  wyraźne i kontrastujące. Treść strony docelowej jest tak istotna, że pojedyncze słowo bądź odpowiedni kolor sprawić mogą, że konwersja wzrośnie o 90% i więcej albo, że spadnie.

5. Używaj kontrastujących kolorów
Pomimo tego co wielu marketingowców może sądzić, psychologia koloru nie jest statyczna. W zależności od zawartości strony, czerwony może być wspaniałym kolorem przycisku wezwania do akcji. W bieżącym przykładzie, czerwony przycisk podniósł konwersję o 34% w porównaniu z kontrolnym zielonym kolorem przycisku, sprawdzone na ponad 600 wizytach. HubSpot przeprowadziło podobny test z zielonym i czerwonym przyciskiem na 2000 wizyt i odkrył 21% wzrost dzięki czerwonemu przyciskowi. Co nie znaczy, że zielony przycisk to zły pomysł. W bieżącym przykładzie zielony przycisk spowodował wzrost konwersji o blisko 36%. Nie jest tak, że liczy się kolor sam w sobie, to co jest istotne to kontrast – i wyróżnianie w porównaniu z otaczającymi kolorami na stronie.

6. Umieść logo w widocznym miejscu
Pamiętaj, by umieścić logo w widocznym miejscu, nie zaszkodzi też jeśli będzie ono stosunkowo duże umieszczone centralnie lub w lewym górnym rogu.

7. Załączaj video
Większość stron docelowych mogłaby czerpać korzyści z umieszczania filmów video.
Wiem, wiem: video nie rośnie na drzewie. Dużo kosztuje i może nie być warte zachodu, zwłaszcza, gdy właśnie opłacasz testy A/B i masz mało czasu. Pozwól mi jednak powtórzyć, że krótkie video nie kosztuje tyle ile prawdopodobnie sądzisz (zwłaszcza filmy video na białym tle), i mogą zostać szybko zrobione.  Video marketing także polepsza konwersję: według badań eyeviewdigital.com video może spowodować 80% wzrost konwersji na stronie docelowej.

Artykuł inspirowany wpisem z serwisu MarketingProfs.

Autor: RC  - UX