AGENCJA INTERAKTYWNA - BLOG HONKI

Marketing. Definicja.

Słownik marketingowy

Marketing. Definicja.

1 min

Co to jest marketing tak naprawdę? Poznaj definicję uznanych na świecie ekonomistów.

Marketing definicja

Marketing pochodzi z języka angielskiego, gdzie słowo „market” oznacza rynek. Celem marketingu jest rozpoznawanie i zaspokajanie ludzkich potrzeb przy jednoczesnym osiąganiu zysków. Najkrócej, marketing to zaspokajanie potrzeb, osiągając zysk.

Marketing wg American Marketing Associacion

Marketing jest działalnością, zbiorem instytucji oraz procesów służących tworzeniu, komunikowaniu, dostarczaniu i wymianie ofert, które mają wartość dla klientów, kontrahentów, a także społeczeństwa w ogólności.

Marketing wg Philipa Kotlera

Marketing jest procesem planowania i realizacji koncepcji, ustalania ceny, promocji i dystrybucji idei, dóbr i usług w celu dokonania wymiany mającej służyć osiągnięciu celów organizacji i jednostek.

Dobry marketing

Według Philipa Kotlera i Kevina Lanea Kellera autorów książki „Marketing”, dobry marketing to nie dzieło przypadku, a rezultat starannie zaplanowanych działań, zrealizowanych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i technik. Łączy w sobie naukę i sztukę, w sytuacji gdy współcześni praktycy marketingu próbują w nowy, innowacyjny sposób sprostać często złożonym wyzwaniom pod presją głębokich zmian jakie w XXI zachodzą w otoczeniu marketingowym.

Co jest przedmiotem marketingu

Wyróżnia się dziesięć głównych kategorii rzeczy, które mogą być przedmiotem działań marketingowych:

  • towary,
  • usługi,
  • wydarzenia,
  • doświadczenia,
  • osoby,
  • miejsca,
  • wartości niematerialne i prawne,
  • organizacje,
  • informacje,
  • idee.

David Packard o Marketingu

Marketing jest zbyt ważny, aby pozostawić go działom marketingu. Jak to rozumieć? Marketing powinien dotyczyć wszystkich aspektów doświadczenia klienta. Menedżerowie marketingu muszą myśleć jak menedżerowie w innych działach i vice versa.

Rodzaje marketingów

Marketing to słowo często łączone z innymi wyrazami, wszędzie tam gdzie do czynienia mamy ze zjawiskami, metodami lub technikami wpływającymi na rynek i klienta. Wyróżnić możemy:

  • digital marketing (marketing cyfrowy),
  • e-mail marketing,
  • Google marketing,
  • Social media marketing,
  • Content marketing,
  • Influencer marketing,
  • marketing afiliacyjny,
  • marketing szeptany
  • marketing wirusowy,
  • remarketing,
  • marketing społeczny,
  • real-time marketing,
  • marketing sieciowy,
  • marketing w wyszukiwarkach internetowych,
  • marketing internetowy,
  • marketing sportowy,
  • marketing polityczny,
  • marketing zintegrowany,
  • marketing wewnętrzny.

Najczęściej zadawane pytania

Czy marketing to reklama?

Marketing jest pojęciem szerszym, którego narzędziem jest reklama, wchodząca w skład Promocji (patrz. Marketing Mix). Nie należy stawiać między nimi znaku równości.

Co to jest marketing prostymi słowami?

Najkrócej, marketing to zaspokajanie potrzeb, osiągając zysk.

Ile zarabia marketingowiec?

Zarobki w marketingu kształtują się od 5 000 – 20 000 zł brutto. Średnie zarobki w branży to 8 000 brutto.

Co robi marketingowiec?

Pracownik działu marketingu zajmuje się realizacją strategii marketingowej oraz planu marketingowego współpracując jednocześnie z zarządem oraz działem sprzedaży.

Żródło: baza wiedzy Honki, Wikipedia, „Marketing” autorstwa Philipa Kotlera i Kevina Lane Kellera

TAGI