AGENCJA INTERAKTYWNA - BLOG HONKI

Customer insight, czyli wgląd w potrzeby klienta.

Słownik marketingowy

Customer insight, czyli wgląd w potrzeby klienta.

1 min

Każdy marketingowiec i sprzedawca pragnie dowiedzieć się o czym myśli klient i co nim kieruje w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Wgląd w zachowania, pragnienia i zachowania klientów to właśnie Customer insight.

Co znaczy Customer insight?

Customer insight pochodzi z języka angielskiego i oznacza wgląd w potrzeby klienta lub konsumenta. To proces badawczy w wyniku którego uzyskuje się odpowiedzi dotyczące preferencji i motywacji klientów do podejmowania decyzji o zakupie produktu lub usługi przez klientów. To spostrzeżenia najczęściej nieoczywiste, wychodzące poza stosowane standardowo schematy.

Korzyści korzystania z metody Customer insight

Zrozumienie klientów w wielu wymiarach, a szczególnie zrozumienie ich motywacji, stanowi podstawę do lepszego dopasowania produktu lub usługi. Podczas badań potrzeb klienta firmy często odkrywają nie tylko przestrzeń do lepszego dopasowania się pod klienta, ale również nisze, w których mogą działać. Prace badawcze rozpocząć możecie od przygotowania Person klienta.

10 Korzyści stosowania metody Customer insight:

  1. lepsze dopasowanie produktu,
  2. lepsze dopasowanie usługi,
  3. identyfikowanie nisz rynkowych,
  4. identyfikowanie motywacji klientów,
  5. stworzenie nowej kategorii produktów,
  6. stworzenie nowego produktu,
  7. skuteczniejsza komunikacja z klientami,
  8. skuteczniejsza komunikacja z kontrahentami,
  9. efektywniejsza sprzedaż,
  10. wzrost udziału w rynku.

Przykład Customer insight

Dlaczego w Polsce sprzedaje się mało białych bram garażowych? Bo widać na nich brud. Dlaczego w Niemczech się ich dużo sprzedaje? Bo widać, że są czyste.

To nie antypolska wypowiedź brzmiąca tendencyjnie, tylko rzeczywistość albo jak kto woli „fakt autentyczny” z życia wzięty (w HONKI Digital Agency pracujemy dla branży budowlanej). Właśnie tak wygląda insight konsumencki (z ang. customer insight). Jest prosty, nieoczywisty i ma wpływ na motywację zakupową klienta. 

Przykład Customer insight
Przykład Customer insight

Gdyby klient przed sprowadzeniem kilku TIRów białych bram garażowych zbadał wcześniej rynek, dowiedział by się jakie produkty są w pierwszej kolejności na nim pożądane.

Metoda customer insight z powodzeniem wykorzystywana jest przez dobre działy marketingu.

Źródła: Baza wiedzy Honki, https://en.wikipedia.org/wiki/Customer_insight