AGENCJA INTERAKTYWNA - BLOG HONKI

Kampania rekrutacyjna dla Deceuninck Polska. Case study.

Zarządzanie kadrami

Kampania rekrutacyjna dla Deceuninck Polska. Case study.

4 min

Jeszcze nigdy działy HR i Honki nie były ze sobą tak blisko. Poznajcie historię sukcesu naszej współpracy z działem HR firmy Deceuninck.

Korzyści ze współpracy marketingu i HR

Zgodnie z definicją, marketing XXI wieku jest procesem wychodzącym znacznie poza produkt i sprzedaż. To zarządzanie wszystkimi aspektami mającymi wpływ na doświadczenie klienta na każdym etapie procesu zakupowego. Marketing holistyczny to przede wszystkim ludzie – ci, którzy są w organizacji (pracownicy) i ci poza nią (klienci i kontrahenci). Satysfakcja i zadowolenie obu grup jest w interesie każdego działu marketingu, działu HR i całego przedsiębiorstwa, co potwierdzają liczne badania rynku.

Marketing rekrutacyjny czym jest?

Marketing to działania skupiające się na kliencie i jego zadowoleniu. W przypadku marketingu rekrutacyjnego to działania skierowane do pracowników obecnych, kandydatów na pracowników oraz środowiska, w jakim firma działa.

Elementy marketingu rekrutacyjnego

  • employer branding,
  • strategie employer brandingowe,
  • programy onboardingowe,
  • programy ambasadorów marki,
  • programy pozyskania feedbacku,
  • kampanie wizerunkowe,
  • kampanie rekrutacyjne,
  • komunikacja w mediach społecznościowych,
  • doświadczenie kandydata,
  • firmowe strony Kariera lub dedykowane serwisy WWW.

Case study kampanii rekrutacyjnej dla Deceuninck w roku 2022*

Kilka słów o kliencie

Firma Deceuninck pochodzi z Belgii, jest jednym z największych na świecie producentów systemów profili PVC do produkcji stolarki otworowej oraz systemów tarasowych i elewacyjnych w technologii Twinson. Misją Deceuninck jest niezawodność, innowacyjność i zrównoważony rozwój.

Wartości w grupie Deceuninck to szczerość, najlepsza wydajność i przedsiębiorczość.

Cele kampanii rekrutacyjnej

Definiując cele określiliśmy je miarami jakościowymi i ilościowymi:

  • pozyskanie wartościowych CV pracowników fizycznych,
  • wzrost jakościowy otrzymanych CV,
  • uzyskanie wzrostu liczby pracowników polecających Deceuninck znajomym.

Zakres prac

Do projektu podeszliśmy jak do każdego projektu marketingowego przeprowadzając wywiad z klientem i uzupełniając brief. Choć projekt nie wyglądał na skomplikowany, przeprowadziliśmy komplet działań, które bez znaczenia na wielkość projektu zmniejszają ryzyka i zwiększają szansę powodzenia.

Przygotowaliśmy dokument składający się z:

  • Analizy posiadanych przez firmę serwisów WWW, kanałów social media, otoczenia biznesowego, konkurencji i potencjału rynku,
  • Precyzyjnego określenia grup docelowych i procesów podejmowania decyzji,
  • Doprecyzowanych i realnych celów,
  • Dokładnych KPI,
  • Wariantów budżetowych,
  • Propozycji planu działania,
  • Możliwych ryzyk i sposobów reakcji,
  • Kilku koncepcji kreatywnych.

Kreacja

W efekcie naszych prac powstały trzy koncepcje kreatywne kampanii, a finalnie kreacja graficzna billboardu w kilku wersjach. Każda z koncepcji kreatywnych składała się z następujących elementów:

  • Pomysł,
  • Tło,
  • Wartości,
  • Język,
  • Linia graficzna (styl),
  • Słowa kluczowe,
  • Grafika,
  • Zastosowane reguły perswazyjne.

Zaproponowaliśmy kilka koncepcji do wyboru skupiających się na odwołaniu do sportu drużyny Deceunincka, do modnego wówczas serialu i sprawczości głównego bohatera, do pochodzenia nazwy Deceuninck oraz współpracy i gestu przybijania piątki.

W ramach budżetu przygotowaliśmy wytyczne dla fotografa, który realizował sesję fotograficzną do potrzeb kampanii oraz koordynowaliśmy i pomagaliśmy klientowi podczas produkcji i publikacji reklam.

Deceuninck rekrutacja wytyczne i fotografia
Deceuninck rekrutacja wytyczne i fotografia

Zwyciężyła wersja „Mamy pracę na piątkę”, która okazała się na tyle skuteczna, że rozwinęliśmy ją w kampanii rekrutacyjnej w roku 2024.

Deceuninck kampania rekrutacyjna - banner
Deceuninck kampania rekrutacyjna – banner

Deceuninck kampania rekrutacyjna billboard
Deceuninck kampania rekrutacyjna billboard

Case study kampanii rekrutacyjnej dla Deceuninck w roku 2024

Po owocnej współpracy w roku 2022 i przygotowaniu wielu wartościowych materiałów, w roku 2024 przypadła nam w udziale kampania rekrutacyjna o znacznie szerszym zakresie niż poprzednio.

Zakres prac

Na bazie pozyskanych danych w roku 2022 i przygotowanej kreacji rozpoczęliśmy prace nad kampanią rekrutacyjną wychodzącą już znacznie poza billboard, a obejmującą koncepcje, kreacje i egzekucję, czyli:

  • wybór mediów i koordynację emisji reklam,
  • przygotowanie reklamy tekstowej do kampanii Google Ads (grafika poniżej),
  • przygotowanie reklamy graficznej do prasy drukowanej,
  • przygotowanie artykułu sponsorowanego do lokalnego portalu,
  • przygotowanie kreacji graficznych do mediów społecznościowych,
  • przygotowanie i prowadzenie kampanii w Google Ads,
  • optymalizację, spotkania i raportowanie.
Kampania rekrutacyjna Deceuninck w Google oraz lokalnych portalach
Kampania rekrutacyjna Deceuninck w Google oraz lokalnych portalach

Cele kampanii rekrutacyjnej w roku 2024

  1. Pozyskanie pracowników na stanowisko Magazyniera z okolic Gniezna,
  2. Pozyskanie kontaktu telefonicznego, kontaktu e-mail, wejście na stronę z aktualnym ogłoszeniem o pracę.

Osiągnięte efekty

Kompleksowe działania szybko przyniosły spodziewane efekty:

  • uzyskaliśmy oczekiwane rezultaty już w pierwszym miesiącu trwania kampanii,
  • CTR (współczynnik klikalności) na poziomie 11,53%,
  • klient zaplanował powtórzenie kampanii w przypadku potrzeby zatrudnienia kolejnych pracowników fizycznych.

Opinia klienta

Opinia Działu HR o Honki
Opinia Działu HR o Honki

[…] Podczas tworzenia naszej kampanii mogliśmy liczyć na fachowe wsparcie, doradztwo, zrozumienie naszych potrzeb i preferencji. Wszystko odbyło się w miłej atmosferze 😊

Edyta Hernacka
HR Business Partner
Deceuninck Poland Sp. z o.o.

Podsumowanie

Współpraca z działami HR to dla nas czysta przyjemność. Wiemy, że na sukces kampanii reklamowych czy rekrutacyjnych składa przede wszystkim dobre doświadczenie odbiorcy reklamy w wielu miejscach, a nie tylko jednym. Wspólnie z pracownikami kadr przechodzimy krok po kroku ścieżkę kandydata, optymalizując ją i poprawiając, aby nic nie stanęło mu na drodze do wysłania CV. Jak widzicie, wychodzimy swobodnie poza Internet, ponieważ rozumiemy wartość marketingu zintegrowanego.

Poza wymienionym zakresem prac oferujemy również wsparcie w obszarze automatyzacji procesów rekrutacyjnych jak też pośrednictwie między klientem a portalami rekrutacyjnymi.

Przejdź do działania

Chcesz wznieść na wyższy poziom działania z zakresu HR przy wykorzystaniu najnowszych technologii, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Od 13 lat zarządzam projektami marketingowymi, digital marketingowymi, Social Media, HR oraz e-commerce, jestem COO, Project Managerką i współwłaścicielką Honki Digital Agency, agencji digital marketingowej o ponad 20-letniej tradycji.

Porozmawiajmy, napisz do mnie na Llinkedin lub zadzwoń do Honki zawsze chętnie pomogę, tak jak pomogliśmy już ponad 300 klientom B2B i B2C w Polsce i UE.

*ze względu na ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa, wybrane informacje są niepełne i służą wyłącznie zaprezentowaniu zastosowanych w projekcie rozwiązań, procesów i metod.

Autorka: Marta Czapkova na LinkedIn