Jeszcze nigdy działy HR i Honki nie były ze sobą tak blisko. Poznajcie historię sukcesu naszej współpracy z działem HR firmy Deceuninck.
Korzyści ze współpracy marketingu i HR
Zgodnie z definicją, marketing XXI wieku jest procesem wychodzącym znacznie poza produkt i sprzedaż. To zarządzanie wszystkimi aspektami mającymi wpływ na doświadczenie klienta na każdym etapie procesu zakupowego. Marketing holistyczny to przede wszystkim ludzie – ci, którzy są w organizacji (pracownicy) i ci poza nią (klienci i kontrahenci). Satysfakcja i zadowolenie obu grup jest w interesie każdego działu marketingu, działu HR i całego przedsiębiorstwa, co potwierdzają liczne badania rynku.
Marketing rekrutacyjny czym jest?
Marketing to działania skupiające się na kliencie i jego zadowoleniu. W przypadku marketingu rekrutacyjnego to działania skierowane do pracowników obecnych, kandydatów na pracowników oraz środowiska, w jakim firma działa.
Elementy marketingu rekrutacyjnego
- employer branding,
- strategie employer brandingowe,
- programy onboardingowe,
- programy ambasadorów marki,
- programy pozyskania feedbacku,
- kampanie wizerunkowe,
- kampanie rekrutacyjne,
- komunikacja w mediach społecznościowych,
- doświadczenie kandydata,
- firmowe strony Kariera lub dedykowane serwisy WWW.
Case study kampanii rekrutacyjnej dla Deceuninck w roku 2022*
Kilka słów o kliencie
Firma Deceuninck pochodzi z Belgii, jest jednym z największych na świecie producentów systemów profili PVC do produkcji stolarki otworowej oraz systemów tarasowych i elewacyjnych w technologii Twinson. Misją Deceuninck jest niezawodność, innowacyjność i zrównoważony rozwój.
Wartości w grupie Deceuninck to szczerość, najlepsza wydajność i przedsiębiorczość.
Cele kampanii rekrutacyjnej
Definiując cele określiliśmy je miarami jakościowymi i ilościowymi:
- pozyskanie wartościowych CV pracowników fizycznych,
- wzrost jakościowy otrzymanych CV,
- uzyskanie wzrostu liczby pracowników polecających Deceuninck znajomym.
Zakres prac
Do projektu podeszliśmy jak do każdego projektu marketingowego przeprowadzając wywiad z klientem i uzupełniając brief. Choć projekt nie wyglądał na skomplikowany, przeprowadziliśmy komplet działań, które bez znaczenia na wielkość projektu zmniejszają ryzyka i zwiększają szansę powodzenia.
Przygotowaliśmy dokument składający się z:
- Analizy posiadanych przez firmę serwisów WWW, kanałów social media, otoczenia biznesowego, konkurencji i potencjału rynku,
- Precyzyjnego określenia grup docelowych i procesów podejmowania decyzji,
- Doprecyzowanych i realnych celów,
- Dokładnych KPI,
- Wariantów budżetowych,
- Propozycji planu działania,
- Możliwych ryzyk i sposobów reakcji,
- Kilku koncepcji kreatywnych.
Kreacja
W efekcie naszych prac powstały trzy koncepcje kreatywne kampanii, a finalnie kreacja graficzna billboardu w kilku wersjach. Każda z koncepcji kreatywnych składała się z następujących elementów:
- Pomysł,
- Tło,
- Wartości,
- Język,
- Linia graficzna (styl),
- Słowa kluczowe,
- Grafika,
- Zastosowane reguły perswazyjne.
Zaproponowaliśmy kilka koncepcji do wyboru skupiających się na odwołaniu do sportu drużyny Deceunincka, do modnego wówczas serialu i sprawczości głównego bohatera, do pochodzenia nazwy Deceuninck oraz współpracy i gestu przybijania piątki.
W ramach budżetu przygotowaliśmy wytyczne dla fotografa, który realizował sesję fotograficzną do potrzeb kampanii oraz koordynowaliśmy i pomagaliśmy klientowi podczas produkcji i publikacji reklam.

Zwyciężyła wersja „Mamy pracę na piątkę”, która okazała się na tyle skuteczna, że rozwinęliśmy ją w kampanii rekrutacyjnej w roku 2024.


Case study kampanii rekrutacyjnej dla Deceuninck w roku 2024
Po owocnej współpracy w roku 2022 i przygotowaniu wielu wartościowych materiałów, w roku 2024 przypadła nam w udziale kampania rekrutacyjna o znacznie szerszym zakresie niż poprzednio.
Zakres prac
Na bazie pozyskanych danych w roku 2022 i przygotowanej kreacji rozpoczęliśmy prace nad kampanią rekrutacyjną wychodzącą już znacznie poza billboard, a obejmującą koncepcje, kreacje i egzekucję, czyli:
- wybór mediów i koordynację emisji reklam,
- przygotowanie reklamy tekstowej do kampanii Google Ads (grafika poniżej),
- przygotowanie reklamy graficznej do prasy drukowanej,
- przygotowanie artykułu sponsorowanego do lokalnego portalu,
- przygotowanie kreacji graficznych do mediów społecznościowych,
- przygotowanie i prowadzenie kampanii w Google Ads,
- optymalizację, spotkania i raportowanie.

Cele kampanii rekrutacyjnej w roku 2024
- Pozyskanie pracowników na stanowisko Magazyniera z okolic Gniezna,
- Pozyskanie kontaktu telefonicznego, kontaktu e-mail, wejście na stronę z aktualnym ogłoszeniem o pracę.
Osiągnięte efekty
Kompleksowe działania szybko przyniosły spodziewane efekty:
- uzyskaliśmy oczekiwane rezultaty już w pierwszym miesiącu trwania kampanii,
- CTR (współczynnik klikalności) na poziomie 11,53%,
- klient zaplanował powtórzenie kampanii w przypadku potrzeby zatrudnienia kolejnych pracowników fizycznych.
Opinia klienta

[…] Podczas tworzenia naszej kampanii mogliśmy liczyć na fachowe wsparcie, doradztwo, zrozumienie naszych potrzeb i preferencji. Wszystko odbyło się w miłej atmosferze 😊
Edyta Hernacka
HR Business Partner
Deceuninck Poland Sp. z o.o.
Podsumowanie
Współpraca z działami HR to dla nas czysta przyjemność. Wiemy, że na sukces kampanii reklamowych czy rekrutacyjnych składa przede wszystkim dobre doświadczenie odbiorcy reklamy w wielu miejscach, a nie tylko jednym. Wspólnie z pracownikami kadr przechodzimy krok po kroku ścieżkę kandydata, optymalizując ją i poprawiając, aby nic nie stanęło mu na drodze do wysłania CV. Jak widzicie, wychodzimy swobodnie poza Internet, ponieważ rozumiemy wartość marketingu zintegrowanego.
Poza wymienionym zakresem prac oferujemy również wsparcie w obszarze automatyzacji procesów rekrutacyjnych jak też pośrednictwie między klientem a portalami rekrutacyjnymi.
Przejdź do działania
Chcesz wznieść na wyższy poziom działania z zakresu HR przy wykorzystaniu najnowszych technologii, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Od 13 lat zarządzam projektami marketingowymi, digital marketingowymi, Social Media, HR oraz e-commerce, jestem COO, Project Managerką i współwłaścicielką Honki Digital Agency, agencji digital marketingowej o ponad 20-letniej tradycji.
Porozmawiajmy, napisz do mnie na Llinkedin lub zadzwoń do Honki zawsze chętnie pomogę, tak jak pomogliśmy już ponad 300 klientom B2B i B2C w Polsce i UE.
*ze względu na ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa, wybrane informacje są niepełne i służą wyłącznie zaprezentowaniu zastosowanych w projekcie rozwiązań, procesów i metod.
Autorka: Marta Czapkova na LinkedIn