Poznaj innowacyjną usługę YouTube SEO PLUS, czyli połączenie 3 usług: pozycjonowania na YouTube, produkcji video oraz napędzającego całość marketingu.
YouTube i Google to dwie największe wyszukiwarki treści na świecie
YouTube znają wszyscy i wszyscy z niego korzystają. Świadczą o tym dane z rynku mediów. YouTube to druga po Google wyszukiwarka treści na świecie. Co wielu zaskakuje, to najczęściej wybierany serwis Social Media w Polsce. Korzysta z niego 92% wszystkich użytkowników Internetu.* Co najważniejsze dla biznesu, to drugie po Google.com miejsce najczęściej odwiedzane przez internautów w Polsce.**

5 największych problemów biznesowych na YouTube
Dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć do milionów odbiorców na świecie, naturalnym wyborem jest wyszukiwarka Google oraz kanał na YouTube. Choć umieszczenie filmu na YouTube jest banalnie proste, to przebicie się i zdobycie zaangażowanych widzów bywa trudne. Firmy publikujące swoje filmy na YouTube borykają się z wieloma problemami:
1. Niska liczba wyświetleń filmu na YouTube
Rok mija, a Twoje najlepsze wideo ma 87 wyświetleń? Nie jesteś w tym odosobniony. Problem może leżeć w samym wideo, ale może również w konfiguracji konta firmowego. Jeśli chcesz sprawdzimy to i damy rekomendacje na przyszłość. Możemy również kompleksowo zaopiekować się Twoim kanałem. Robimy to z powodzeniem dla wielu znanych firm i marek.
2. Wysoki koszt produkcji filmu na odbiorcę
Film kosztował 40 000 PLN i miał być hitem, ale widziało go 500 osób, więc koszt per widz jest na poziomie 80 PLN? Bywa i tak. Zajmujemy się produkcją wideo, możemy więc nie tylko sprawdzić, czy film jest odpowiedni dla YouTube, ale też go profesjonalnie zmodyfikować. Prześlij nam link, a rozwiążemy ten problem.
3. Brak grupy docelowej wśród odbiorców
Masz tysiące wyświetleń na miesiąc, ale nie masz z tego klientów? To powszechny problem. Wyświetlasz się nie tym co powinieneś. Właśnie tu kłania się konfiguracja konta i filmu lub Twoje wideo jest niewystarczająco czytelne i zachęcające do kontaktu. Problem leży zatem na połączeniu SEO, marketingu i produkcji video. Możemy tym się zając kompleksowo, wystarczy, że do nas napiszesz.
4. Krótki czas oglądania filmu
Twoje wideo trwa 3 min, a średni czas oglądania to 15 sekund? Masz znakomity produkt, a ludzie oglądają tylko animację logotypu? To musi boleć. Problem jest złożony i wymaga głębszej analizy. Wystarczy, że udostępnisz nam analitykę kanału, a my zbadamy w czym tkwi problem.
5. Wartościowe i merytoryczne, ale niskie jakościowo wideo
Masz ciekawy materiał wideo sprzed wielu lat, ale przygotowany jest w niskiej jakości? Znamy ten problem i potrafimy go rozwiązać. U wielu klientów przejęliśmy całą bazę filmów sprzed lat i poddaliśmy je recyclingowi. Korzystając z profesjonalnego oprogramowania wspartego przez AI możemy dowolnie modyfikować każdy rodzaj wideo lub animacji. Jeśli to problem, nie musisz nawet szukać źródeł wideo, pobierzemy je sobie sami z miejsca, które nam wskażesz.
Rozwiązaniem problemów na YouTube, jest usługa YouTube SEO PLUS
Najważniejsze to znaleźć źródło problemu
Przeprowadziliśmy badanie 100 firmowych kanałów YouTube z różnych branż. Zauważyliśmy, że 80% firm prowadzi kanały YouTube w sposób nieprofesjonalny, przez co nie osiąga zamierzonych efektów. Porozmawialiśmy z ich właścicielami i działami marketingu szukając źródła problemu.
Okazało się, że choć dla większości osób umieszczenie filmu na YouTube jest łatwe, to spowodowanie aby był oglądany już trudne. Dobre efekty osiąga się łącząc wiedzę i umiejętności z 3 dziedzin: marketingu, SEO i produkcji wideo, a rzadko który właściciel firmy lub marketer taką właśnie wiedzę posiada.

W związku z tym, że od kilkunastu lat zajmujemy się marketingiem, produkcją video i SEO, przygotowaliśmy kompleksowe rozwiązanie problemu, łączące 3 usługi w jedną. Wymagało to od nas 10 m-cy pracy nad optymalizacją procesów wewnętrznych, ale udało się. Usługę z powodzeniem oferujemy i realizujemy od 2021 roku, osiągając efekty zadowalające naszych dużych i małych klientów.
Co zyskujesz korzystając z naszej usługi?
Rozpoczynając z nami współpracę możesz spodziewać się, że Twój kanał YouTube zyska profesjonalny wygląd, odwiedzać go zacznie więcej klientów i przestanie szkodzić. Zrobimy to tak:
Zoptymalizujemy Twój kanał YouTube oraz filmy na nim umieszczone tak, aby zadowolić algorytmy YouTube i Google. Tu wykorzystamy wiedzę i umiejętności z zakresu SEO (pozycjonowania).
Wykorzystując Digital Marketing zadbamy o to, aby działania na YouTube realnie wspierały działania marketingowe i sprzedażowe Twojej firmy. Uruchomimy kampanię w Google jeśli będzie potrzeba.
Przygotujemy dla Ciebie filmy i animacje lub pobierzemy te, które masz na kanale YouTube i zmienimy tak, aby były aktualne merytorycznie i atrakcyjne wizualnie dla Twoich klientów.
Wszystko to odbywa się pod okiem jednego doświadczonego Projekt Managera lub Managerki, a nie kilku osób z różnych działów. Każdy element naszej pracy zobaczysz najpierw w systemie do zarządzania projektami (Jira lub Basecamp), a po Twojej akceptacji na kanale YouTube. Tworzymy jasne i czytelne dokumenty, które staną się elementem Twojej bazy wiedzy.
Co ważne dla bezpieczeństwa danych klientów, jasno komunikujemy w jaki sposób i gdzie wykorzystujemy Sztuczną Inteligencję (AI).
Dla kogo rozwiązanie YouTube SEO PLUS
Grupa odbiorców naszej usługi jest bardzo szeroka. Stanowią ją najczęściej działy marketingu, sprzedaży lub PR firm średniej i dużej wielkości, które:
- nie są zadowolone z widoczności i liczby wyświetleń filmów na firmowym kanale YouTube,
- mają w planie przygotowanie treści video i umieszczenie ich na firmowym kanale YouTube,
- rozpoczęły porządki na firmowym kanale YouTube, ponieważ nikt dotychczas się tym nie zajmował,
- wychodzą na zagraniczne rynki i potrzebują wsparcia w międzynarodowym SEO,
- realizują strategię SEO, która narzuca uporządkowania linków przychodzących.
Wybrani klienci
Obsługujemy firmy z kilkunastu branż w kraju i zagranicą. Największą reprezentację mają branże:
- budowlana,
- chemiczna,
- dziecięca,
- farmaceutyczna,
- finansowa,
- medyczna,
- ubezpieczeniowa,
- rolnicza.

Optymalizacje filmów i kanału YouTube, przykłady.
Wśród naszych klientów znajdziecie producentów chemii budowlanej, dachówki, blachodachówki, okien i drzwi, profili aluminiowych i PVC, narzędzi chirurgicznych, sieci szpitali, producentów produktów ściernych, developerów, firmy ubezpieczeniowe i banki. Zobaczcie poniżej wybrane Case study, wraz z osiągniętymi rezultatami i opiniami klientów.
Kompleksowa obsługa kanału YouTube dla firmy Deceuninck
Deceuninck to międzynarodowy koncern z siedzibą w Belgii, uznany na rynku europejskim producent profili okiennych oraz tarasów. Współpracujemy od wielu lat, zajmując się między innymi kompleksową obsługą kanału YouTube klienta. Poznajcie zakres prac oraz efekty, jakie przyniosła optymalizacja kanału YouTube, playlist oraz filmów na nich umieszczonych.

Zakres prac
- Analiza i rekomendacje zmian,
- Modyfikacja filmów – postprodukcja,
- Optymalizacja SEO kanału i playlist,
- Optymalizacja SEO filmów,
- dopasowanie YouTube SEO dla SEO strony WWW,
- stała obsługa.
Uzyskane efekty: wzrost liczby wyświetleń filmów z wyników wyszukiwania na YouTube Polska o 912%. ROI (ang. return on investment): 2-3 miesiące.
Opinia klienta
[…] W sposobie pracy zespołu Honki odpowiada mi porządek jaki jest zawsze w projekcie oraz nastawienie na efekt. […] To jeden z tych partnerów, na którego mogę liczyć. Polecam Honki jako zespół profesjonalnych i sympatycznych osób.
Monika Hybza/ Marketing Manager/ Deceuninck Polska Sp. z o.o.
Przygotowanie animacji 3D oraz optymalizacja filmów na kanale YouTube firmy Küberit
Küberit to koncern międzynarodowy z siedzibą w Niemczech, uznany na rynku europejskim producent podłogowych profili aluminiowych. Współpracę rozpoczęliśmy w roku 2016 od przygotowania animacji instruktażowych 3D. Kolejnym krokiem była optymalizacja filmów na kanale YouTube klienta.


Zakres prac
- Przygotowanie 50 animacji 3D z instrukcją montażu produktów Küberit
- Analiza i rekomendacje zmian kanału YouTube,
- Optymalizacja SEO filmów.
Uzyskane efekty: wzrost liczby wyświetleń filmów z wyników wyszukiwania na YouTube Niemcy o 235%. ROI (ang. return on investment): 2-3 miesiące.
Opinia klienta
„Doskonała współpraca w dziedzinie animacji wideo, z wieloma szczegółami technicznymi. Łatwa i dobra komunikacja, ponieważ (red. Marta Czapkova) mówi i pisze perfekcyjnie po niemiecku.”
Patrick Welscheit/ Kierownik ds. Eksportu/ Küberit Profile Systems GmbH & Co. KG
Optymalizacja playlist i filmów dla Saint Gobain
Saint-Gobain projektuje, produkuje i dystrybuuje materiały i usługi dla rynku budowlanego i przemysłowego. W przypadku tego klienta nasza praca obejmowała analizy i optymalizacje playlist i filmów na firmowym kanale YouTube klienta.

Zakres prac
- Analiza i rekomendacje zmian kanału YouTube,
- Optymalizacja SEO playlist,
- Optymalizacja SEO filmów.
Opinia klienta
„Bardzo dziękuję. […] Opisy są świetne. Od początku trzeba było powierzyć sprawę w ręce
profesjonalistów :-). Dodać muszę cierpliwość i wyrozumiałość. Do realizacji nie mam zastrzeżeń i z pewnością przy okazji innych projektów digital skieruję się do Państwa z zapytaniem.”
Anna Piekut/ Marketing Manager/ Saint-Gobain HPM Polska Sp. z o.o.
Poprawa widoczności filmów na YouTube krok po kroku

Analiza i rekomendacje – krok 1
Prowadzimy analizę ponad 120 parametrów kanału i filmów na nim umieszczonych. Proponujemy rozwiązania, które poprawiają widoczność kanału i liczbę wyświetleń filmów na YouTube. Przygotowujemy raport z prowadzonych prac wraz z rekomendacjami. Na spotkaniu prezentujemy wyniki analizy i wyjaśniamy szczegóły rekomendowanych rozwiązań i optymalizacji. Jeśli masz strategię SEO to jest moment w którym się do niej dopasowujemy.
Optymalizacja kanału – krok 2
Optymalizujemy blisko 50 parametrów kanału YouTube. Nasza praca przynosi korzyści wizerunkowe, biznesowe i poprawia widoczność kanału. Zagłębiamy się w ustawienia kanału, modyfikujemy strukturę, optymalizujemy treści i dopracowujemy elementy graficzne. Całość zamykamy raportem przed i po, abyś wiedział dokładnie jakie prace prowadzimy.
Optymalizacja filmów – krok 3
Optymalizujemy ponad 40 parametrów każdego filmu na YouTube, aby algorytmy YouTube oraz oglądający Twoje filmy klienci byli zadowoleni. Wprowadzamy zmiany w ustawieniach filmów, przypisujemy je do odpowiednich playlist, optymalizujemy treści, dodajemy elementy graficzne oraz wszystkie funkcje zwiększające interakcje widza z filmem.
Jeśli film tego wymaga, wprowadzamy zmiany w jego treści, aby był czytelny i atrakcyjny wizualnie. Wszystkie te zmiany umieszczamy w dokumentacji, którą do każdego osobnego filmu otrzymasz.
Dlaczego się tym zajęliśmy?
Ponieważ mamy serce do digital marketingu, oko do wideo i cierpliwość do SEO. Mając tak unikatowe kompetencje pod jednym dachem z przyjemnością stworzyliśmy innowacyjną usługę, rozwiązującą wiele problemów z jakimi borykali się nasi klienci.
Najczęściej zadawane pytania – FAQ
Co jest potrzebne żeby rozpocząć realizację pozycjonowania na YouTube?
Potrzebny jest kanał na YouTube i dostęp administracyjny co najmniej dla Ciebie.
Ile optymalizacji filmów trzeba zamówić za jednym razem?
Możesz zacząć od jednego.
Czy usługę można realizować bez przekazywania dostępów do kanału YouTube?
Można, również tak pracujemy. Przekazujemy klientowi dokładne instrukcje co i gdzie powinien wprowadzić.
Ile trwa optymalizacja kanału YouTube?
Czas realizacji analizy trwa od 5 do 10 dni roboczych. Optymalizacja kanału zajmuje od 5 do 10 dni roboczych.
Ile trwa optymalizacja filmu na YouTube?
Optymalizacje filmów na YouTube zajmują od 3-10 dni roboczych, w zależności od wielkości zamówienia.
Od czego zacząć optymalizację kanału i filmów na YouTube?
Od analizy stanu faktycznego. Analizę zamówisz u nas.
Ile kosztuje optymalizacja filmu na YouTube?
Optymalizacja filmu na YouTube zajmuje specjalistycznej agencji od 300 – 700 PLN netto.
Czy pozycjonowanie na YouTube jest dla firm B2B?
Pozycjonowanie na YouTube jest dobre dla każdego typu biznesu, również B2B. Jeśli masz materiał filmowy lub animację, którą chcesz pokazać klientom, to znaczy, że warto zainwestować w YouTube SEO.
Czy do pozycjonowania na YouTube trzeba podpisać umowę abonamentową?
Do pozycjonowania na YouTube nie jest potrzebna umowa abonamentowa, przynajmniej w Honki.
Autor: Marcin Rząca i na linkedIn