AGENCJA INTERAKTYWNA - BLOG HONKI

Strona kariera to podstawa. Case study projektu USP Kariera.

Zarządzanie kadrami

Strona kariera to podstawa. Case study projektu USP Kariera.

3 min.

Najlepszym miejscem do employer brandingu i prowadzenia rekrutacji jest strona kariera. Może przybierać formę portalu, serwisu WWW lub być elementem strony firmowej. Nie jest aż tak ważne, jaką przybiera formę, co raczej jakie treści za sobą niesie.

Co ma wspólnego dział marketingu i dział kadr?

Wiele i to od dziesiątków lat. Obie aktywności stawiają w centrum człowieka. Mówi się, że „biznes tworzą ludzie”. Dorzućmy do tej myśli drugi truizm, że „firma to ludzie”. Brzmi banalnie, ale jest to niezwykle ważne.

Marketing bez zrozumienia potrzeb i motywacji klienta jest niczym przystawka do działu sprzedaży. Dział kadr, który nie rozumie potrzeb pracowników, zajmuje się gaszeniem pożarów, a nie rozwojem i zarządzaniem kadrami. 

Włączenie technik marketingowych do zarządzania kadrami nazywa się HR marketingiem.

Projekt Kariera w USP

Firmę UPS Zdrowie znacie pewnie z telewizji. Niech rzuci kamieniem ten, co nie zna produktów APAP, GRIPEX, XENNA czy Reme. Tak, firma jest popularna, duża i innowacyjna. Współpracę rozpoczęliśmy już wcześniej – obsługiwaliśmy już wtedy markę Xenna – ale to w roku 2008 zostaliśmy wybrani do przygotowania portalu Kariera w USP.

Przygotowanie strony kariera krok po kroku

Briefing – krok pierwszy

Wraz z działem marketingu i HR przygotowaliśmy opis kandydatów (grup docelowych i person), ich ścieżkę w procesie rekrutacyjnym, punkty styku z firmą i wąskie gardła, które mogą zniechęcać kandydatów do aplikacji. 

Kilka scenariuszy wystarczyło, żebyśmy wspólnie urealnili różne doświadczenia i tezy, będące dla każdego z nas oczywiste, ale często wykluczające się.

Spotkania, warsztaty, inspiracje – krok drugi

Podczas wspólnych spotkań (warsztatów) pojawiły się pomysły na różnego rodzaju rozwiązania jak:

  • poradniki dla grup kandydatów,
  • wyszukiwarki,
  • konfiguratory,
  • formularze,
  • animacje,
  • podcasty itp. zachęty zatrzymujące kandydata na stronie WWW.

Doprecyzowaliśmy pomysł z użyciem wizerunku pracowników, który zupełnie naturalnie stał się głównym elementem graficznym. Ustaliliśmy, jaki będzie obieg dokumentów i jak go usprawnić po części automatyzując.

Przygotowanie makiet – krok trzeci

Nie ma w Honki projektu bez wcześniejszego przygotowania makiet funkcjonalnych (makiet stron). Mając na uwadze dobre praktyki projektowania UX zamieniliśmy pomysły i koncepcje z warsztatów na makiety strony głównej oraz kluczowych stron. Dwa projekty do wyboru wystarczyły, żebyśmy wybrali najlepsze dla użytkownika (kandydata o pracę) rozwiązania i złożyli je w jedną koncepcję.

Projektowanie graficzne – krok czwarty

Do projektu dołączyli graficy i graficzki. Postawiliśmy na prostotę, autentyczność i unikatowość. Kolorystyka pochodząca z logotypu klienta, znakomicie nadała klimat strony. Autorskie ilustracje wyróżniały projekt i zdecydowanie ocieplały wizerunek.

Programowanie i uruchomienie – krok piąty

Wybór technologii nie stanowił problemu, ponieważ bazowaliśmy na sprawdzonym autorskim rozwiązaniu CMS PageEditor. Tworzenie nowych ogłoszeń dzięki wykorzystaniu modułu zarządzania formularzami, możliwość zarządzania aplikacjami oraz prosta automatyzacja procesów spowodowała, że kandydaci byli sprawnie obsłużeni, a dział kadr miał lżejszą pracę do wykonania.

Opinia klienta

Była to nasza kolejna realizacja, tym bardziej cieszyła pozytywna opinia osoby koordynującej wszystkie projekty nam zlecane:

[…] Wykonane przez Honki dla USP projekty charakteryzują się nowoczesnym designem, łatwością użytkowania, czytelnością oraz niezawodnością. Polecam usługi Honki jako sprawdzonego i profesjonalnego partnera. Docenić należy także wysoką jakość obsługi klienta […].*

Paweł Bernat/ USP

*pełna treść referencji dostępna w biurze Honki.

Strona kariera – projekty graficzne

Kariera w USP - projekt Honki
Kariera w USP. Projekt Honki.
Kariera w USP – lista. Projekt Honki.
Kariera w USP – lista. Projekt Honki.
Kariera w USP – benefity i proces rekrutacji. V3
Kariera w USP – benefity i proces rekrutacji. Projekt Honki.

Podsumowanie

Jeśli masz w planach projekty z zakresu HR marketingu, employer brandingu lub rekrutacji online to zapraszamy. Mamy doświadczenie w wykorzystaniu marketingu i technologii w służbie działów HR. Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm z branż: budowlanej, chemicznej, medycznej i finansowej. Pracujemy kompleksowo lub celowo. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.

Skorzystaj z doświadczenia, jakie zdobyliśmy pracując z USP Zdrowie.

Autor: Marcin Rząca i na linkedIn