FAF zaskoczył nas naprawdę przyjemną pogodą. Impreza w tym roku wydaje się mniejsza niż lata temu, ale choć brakowało wielu dużych graczy na rynku, zrobiło się miejsce dla mniejszych firm i naprawdę ciekawych produktów.
Dlaczego warto wybrać się na targi budowlane FAF?
Imprezy targowe w Niemczech cechują się tradycją branżowego spotykania się, znakomitą organizacją i co za tym idzie gronem znakomitych wystawców z całego świata i tłumem odwiedzających targi. Jeśli nigdy nie doświadczyliście takiego spotkania to szczególnie polecamy te u naszych zachodnich sąsiadów. Targi FAF 2024 – FARBE, AUSBAU & FASSADE w Kolonii to jedna z tych imprez branży budowlanej na którą warto wpaść choć na jeden dzień pod warunkiem, że ta branża Was interesuje. To znakomita okazja do integracji się z klientami i pracownikami.
Co łączy agencję marketingową z targami budowlanymi?
Imprezy targowe takie jak FAF, Domotex, BAU czy FENSTERBAU FRONTALE są dla nas okazją do wejścia w buty klienta, którego obsługujemy. Na własne oczy możemy zobaczyć jak prezentuje się konkurencja, jakich technik i narzędzi marketingowych używa, aby buduje swoją przewagę konkurencyjną na rynku. W zaledwie kilka dni możemy zobaczyć wiele w jednym miejscu, co ma dla nas ogromną wartość.
Poza możliwością dogłębnego poznania konkurencji naszego klienta, analizujemy stosowane w branży narzędzia digital marketingowe i proponujemy rozwiązania, które z naszego doświadczenia działają. To często są aplikacje, animacje, prezentacje jak również rozwiązania czysto sprzętowe jak ekrany LED, ekrany dotykowe itp. Ponieważ pracujemy dla wielu wystawców, możemy na żywo zobaczyć efekty naszej pracy. Nie ma nic lepszego w pracy marketera niż analiza, obserwacja i wnioskowanie.
Co nam się podobało na FAF?
- Kategoria produkt: pachnące, ekologiczne tapety od firmy Organoid Technologies GmbH. Estetyczne i innowacyjne rozwiązanie przyciąga wzrok naturalnością, wysoką estetyką wykonania, różnorodnością zastosowania i sympatyczną obsługą na stoisku.
- Kategoria grafika: pośród chaosu stylistycznego i banałów przyciągnęła naszą uwagę grafika łącząca ilustrację i opakowanie produktu Belton free. Co ważne w przypadku reklamy wielkoformatowej, autorzy w odpowiedni sposób wyważyli wielkość i czytelność elementów kompozycji.
- Kategoria Event: choć pierwszy dzień nie przyciągnął tłumów na targi, firma J. Wagner GmbH radziła sobie ze zdobyciem zainteresowania znakomicie. Pokazy na żywo, szkolenia i konkursy przyciągały uwagę. Wszystko na wysokim, profesjonalnym i przyjemnym dla uczestników spotkań poziomie.
- Kategoria atrakcja targowa: targi to idealna okazja, żeby zaangażować odwiedzających w markę. Na targach budowlanych wszyscy chodzą z wiadrami, torbami, darmowymi produktami i katalogami produktów. Firma CAPAROL poszła dalej i zaproponowała promocyjny zakup butów sportowych ze swoim logo. Nie wiemy, ile osób zdecydowało się na zostanie chodzącą reklamą firmy, ale za każdym razem jak mijaliśmy to stoisko, widzieliśmy zainteresowanych zakupem. Buty są modne, dobrej marki, kolorowe i w dobrej cenie, więc jak nie masz w czym chodzić, zakup rekomendowany.
- Kategoria multimedia: wpasowanie ekranów w stoisko targowe w XXI wieku nie powinno być problemem, ale bardzo często jest. Na stoisku firmy Alfa GmbH poradzili sobie z tym świetnie. Doceniamy odpowiednią lokalizację ekranów, wielkość oraz przede wszystkim czytelność prezentowanej treści.
- Kategoria użycie kodów QR: firma to ludzie. Banał nad banałami, który będzie nam towarzyszył jeszcze wiele dziesiątków lat. Dlatego tym bardziej doceniamy te firmy, które potrafią zwrócić uwagę na ludzi i robią to w sposób ciekawy. Na jednym z boków stoiska STORCH widnieje zdjęcie zespołu wraz z kodem QR i zaproszeniem do jego zeskanowania. Ten sam zespół prezentowany jest również na froncie stoiska. Link z kodu QR przekierowuje do specjalnej strony targowej na której znajdziecie video z osobami umieszczonymi na grafice.
- Kategoria strona WWW targowa: szczególnie cenimy te firmy, które potrafią połączyć działania online z offline. Spośród kilku wybranych firm bardzo poprawną stronę WWW zachęcająca do odwiedzenia stoiska targowego przygotowała firma Caparol. Precyzyjnie wyjaśnia na niej kiedy i gdzie odbędą się targi oraz co można zobaczyć na ich stoisku. Tak należy to robić.
Podsumowanie imprezy targowej FAF
Dziękujemy wszystkim, których spotkaliśmy za miłe spotkania, inspiracje oraz kieszenie pełne wizytówek. Było wszystko co powinno być na dobrej imprezie targowej. Dziękujemy Kolonii za piękną katedrę i Papa Joe’s Biersalon za przesmaczną golonkę z piwem 🍻 . Do zobaczenia niebawem 🖐.
Co łączy Honki z branżą budowlaną?
Od blisko 20 lat pracujemy dla branży budowlanej realizując projekty w Polsce i zagranicą. Tematyka tych targów, czyli fasady, farby i projektowanie wnętrz jest nam bardzo bliska. Przygotowaliśmy dla klientów z tej branży kilkanaście aplikacji web prezentujących systemy budowlane, aplikacji wizualizujących kolory fasad lub wizualizacje i animacje 3D. W wielu przypadkach obsługujemy marki kompleksowo wpierając marketing i sprzedaż. Lubimy tę branżę i swobodnie się w niej poruszamy na poziomie B2B, B2C i B2B2C.
Skuteczne stoisko targowe
Niejeden z Was myślał o uczestnictwie w targach branżowych lub bierze w nich udział z marnym skutkiem biznesowym. To nie tylko kwestia doboru imprezy targowej, wielkości stoiska i atrakcyjności oferty, ale przede wszystkim strategii. Napisz do nas, pomożemy Ci osiągnąć sukces na imprezie targowej. Można to zrobić łatwiej niż myślisz.
Autor artykułu: Marcin Rząca i na linkedIn