AGENCJA INTERAKTYWNA - BLOG HONKI

Użytkownik. Kto to jest?

Słownik marketingowy

Użytkownik. Kto to jest?

1 min

Kto to jest użytkownik?

Użytkownik z języka angielskiego user, to inaczej człowiek korzystający z produktów i usług cyfrowych. Masowo pojawił się pod koniec lat 90. wraz z rozwojem i popularyzacją komputerów osobistych i różnego typu oprogramowania.

Tak pisze o nim Ellen Lupton:

Użytkownicy internetowych stron mają inne oczekiwania niż użytkownicy druku. Ci pierwsi chcą się poczuć „produktywnymi”, nie bierni, lecz refleksyjni. Oczekują, że będą działać w trybie szukania, nie przetwarzania. Spodziewać się także mogą, że doznają rozczarowania, a ich uwaga zostanie rozproszona i stracą czas, podążając fałszywym tropem […]

[…] Użytkownik – jak malarz czy dziecko – jest kimś, kogo trzeba chronić, o kogo trzeba dbać, ale także kogo trzeba analizować, kontrolować oraz poddawać badaniom.

Wraz z użytkownikiem rozwinęła się dziedzina jaką jest użyteczność, czyli badania i projektowanie, którego celem jest zadowolenie użytkownika.

Więcej o UX i użytkowniku w artykule: UX, czyli User Experience. Co to jest i do czego służy.

Źródła: Baza wiedzy Honki, Książka pt. „Widzieć/ Wiedzieć” – wybór najważniejszych tekstów o dizajnie.

Autor artykułu: Marcin Rząca i na linkedIn

TAGI